Thursday 10 February 2011

Zumba!

Today I tried Zumba at last. I have heard it is supposedly fun and good exercise to boot, and so it was! I got really exhausted! I must be in terrible shape since I have not been exercising for a year, and my Pulsewatch really do agree. I have a really fancy one, Polar FT80 witch can be syncronized with my computer so I get to see what my pulse have been doing while I was dansing my ass off. This is what my poor heart had to go through in 30 minutes of Zumba:
Yes, I do have an unusually high maxpulse, I think it is around 220. But I have always been able to have a good exercise with a pulse around 200. Tiring indeed, but exercise should be tiring, or it just gets boring. Something I was happy to find, is that Zumba is not just latino dancing and music, but from all over the world. The first song was really Bollywood-like, and the dancing followed up, so I suddenly felt I was in a Bollywood movie. Every song is from a different place, and therefore a new routine, so if you dont get all the steps in one song, the next one will start a new all over again, so you get a fresh start with the steps. And 30 minutes of Zumba was just perfect for my lazy body starting up exercise again, without killing off my poor neck.


Norsk:
I dag har jeg endelig fått prøvd meg på Zumba! Har hørt at den skal være bra og morsom, og det var det søren meg også! Og jeg ble knallsliten. Nå skal det sies at kondisen min er på et all time low siden jeg ikke har trent aktivt på et år. Noe pulsklokka mi er enig i. Har en slik superfancy Polar pulsklokke (FT80) som synkroniserers med pcen, så jeg kan se hele pulsforløpet og masse annen info! Slik så denne zumba-halvtimen ut fra pulsklokka sitt ståsted:
Ja, jeg har en ekstremt høy maxpuls, tror den ligger nærmere 220. Men har alltid kunnet trene fint med puls på rundt 200, slitsomt ja, men det skal jo trening være. Ellers syntes jeg det blir kjedelig.
Noe som jeg ble positivt overraska over, er at Zumba ikke bare er latinamerikansk dans og musikk, men fra hele verden. Første sangen var så bollywood at jeg klarte ikke la være å glise mens jeg dansa på! Hver sang var fra et nytt sted i verden og dermed en ny dans, så henger man ikke alltid med, får man prøvd seg igjen på neste. Og en halvtime var perfekt for meg som skal prøve å komme i gang med treninga igjen, uten å drepe stakkars nakken min helt.

No comments:

Post a Comment