Sunday 13 February 2011

Kjøkken!

Helga går alltid så fort, for det skjer som regel veldig mye på kort tid. Siden vi står midt i kjøkken-renoveringa, får jeg blogge litt om det. Det er litt av et prosjekt, søkte vel på lån for å pusse opp i september/oktober. Alikevel har det ikke skjedd så fryktelig mye enda. Siden jeg har bodd her i 6 år og ikke vært så flink å rydde ut av boden og sånnt, så blir det en del akummulert skrot. Jeg fant ut at jeg trengte en slagplan for å få oversikt over hva som faktisk måtte gjøres. I tillegg skulle jo kjæresten flytte inn, så trengte å gjøre litt plass til han og. Så planen ble seendes slik ut:

1. Rydde bod og gjesterom: Dette ble et hengerlass med skrot! Nå er det masse god plass i boden til å oppbevare kjøkkenting mens det pusses opp. Gjesterommet ble også gjort i stand så jeg og min kjære bruker dette som datarom der vi sitter vedsidenav hverandre på hver vår pc. (Veldig kos!) Benyttet også anledningen til å kaste en gammen skinnsofa som bare tok plass i stua.

2. Rive kjøkken (rørlegger påkrevd for stenging av rør): Det er her vi står nå, rør ble avstengt på torsdag, og vi lever nå som konger (papptallerkener og plastbestikk!) med bare vanntilgang på badet. Kjøkkenet skal rives i morra!!

3. Få skadedyrkontrollen til å sprøyte over hele kjøkkenet, for å være på den sikre siden.

4. Legge nytt gulv, male og evt ny vegg som må isoleres, samt div elektrikerarbeid som må gjøres før ting settes på plass.

5. Montere nytt kjøkken fra ikea, samt legge fliser på veggen.

6. Montere benkeplate med underlimt vask fra kvik (4-5 uker leveringstid!!) Her kommer også rørlegger inn, samt elektriker for å montere platetoppen og evt andre hvitevarer.

Da skal forhåpentligvis kjøkkenet mitt være klart for bruk og kakerlakkfritt! Gleder meg veldig!!

Slik ser det ut som jeg har tegnet det på ikea: Blir ikke samme gulv og vegg og slikt, og håndtakene skal være svarte.


Mitt drømmekjøkken!


No comments:

Post a Comment